קהילת ים השרון – בשיתוף אקואושן

על הקהילה

בקהילה שלנו חברים מתנדבים ותושבים אוהבי ים מנתניה, הרצליה, ישובי חוף השרון ואזור השרון בכלל.

הקהילה פועלת בשיתוף פעולה עם עמותת "אקואושן" – שבו פועלים אנשי מחקר וצוות שמביא את הידע המקצועי הדרוש על מנת להוביל את חוד החנית של הפעילות להגנת הים בישראל ובאיזור.

הפעילות שלנו מתקיימת בשיתוף פעולה אמיץ עם שלושת הרשויות נתניה, הרצליה וחוף השרון.

קהילת ים שרון חוגגת את יום האוקיינוסים 2020

אנו לא מאמינים בהכרזת סיסמאות ריקות מתוכן, אלא בשינוי המבוסס על עובדות ומחקר. גישתנו היא Positive Activism, אקטיביזם חיובי מבוסס ידע אותו אנו מנגישים לציבור באופן פשוט ובגובה העיניים, למשל על ידי אירועים כיפיים למשפחות ולצעירים בשטחי השמורה.

רכזת קהילת ים שרון, עינת צוקרמן מציגה את הפעילות של הקבוצה

שמורת ים שרון פולג

שמורת טבע מוצעת : גבול צפוני: צפון אודים, גבול דרומי: צפון ארסוף
• שטח השמורה: 202.4 קמ"ר
• מרחק מקו החוף: כ-23 ק"מ
• אורך קו החוף: 6.254 ק"מ
• העומק המרבי בשמורה: 270 מ'

מטרתה של השמורה הימית המתוכננת פולג, שתשתרע מחוף השרון ועד לגבול המים הריבוניים של ישראל, להגן על מגוון בתי הגידול מקו החוף, מדף היבשת ומדרונה וכן בתחום המים העמוקים. האזורים בקו החוף שבהם משולבים משטחי סלע חופי וגושי כורכר שמקורם בצוק החופי, הם בית הגידול המגוון ביותר, שכן הם מכילים גם פאונה אופיינית לאזור העל-כרית. ממערב לרכס הכורכר הרדוד ועד לרכס הכורכר העמוק המצוי בראש מדרון היבשת משתרע מדף היבשת. ככל שמעמיקים הופכת הקרקעית מחולית לטינית, ומכילה מגוון של בעלי חיים המאכלסים אותה, כגון תולעים, קיפודי ים, כוכבי ים, נחשונים וחבצלות ים. בעומק של כמאה מטרים מצוי רכס הכורכר היוצר מיקרו-טופוגרפיה מורכבת.

חברת הקרקעית על ראשי רכס הכורכר מאופיינת במגוון רחב של חסרי חוליות ישיבים כגון ספוגים (מהם מינים שכמעט ולא שרדו בים התיכון, ומצויים כאן) חי-טחביים והידרוזואה. בסמיכות לספוגים מופיעות להקות גדולות של מינים קבועי מקום, כגון פזית ים-תיכונית ומיני דגים נוספים. מורדות הרכס וסביבתו הקרובה מגוונים אף הם מבחינת בעלי החיים המופיעים בהם.

מקור: רשות שמורות הטבע והגנים, מדיניות שמירת הטבע בים התיכון – שמורות טבע ימיות ככלי לשימור הסביבה והמגוון בים התיכון.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ליצירת קשר עם רכזת הקבוצה:

עינת צוקרמן טל: 052-3335511, einat@ecoocean.com

רכז ארצי- מייקל רפאל מייקל רפאל 054-5442776,  michael@anu.org.i

 

תמונות מפעילויות הקבוצה