כך נציל את הקיץ

החשש לסגירת חופי הים בשל התחלואה הגוברת מביא את קואליציית אנשי הים התיכון להציע תוכנית המבוססת על מה שעשו בעולם. והכל כדי  שהחופים והים ישארו פתוחים 

העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה גורמת  בקואליציית 'אנשי הים התיכון' מבית 'אנו – עושים שינוי' לחשש אמיתי שהחופים ייסגרו שוב. רק השבוע הוחלט על גל הגבלות חדש – אך לשמחתנו, הים עדיין פתוח ואנחנו מתגייסים כעת כדי לשמור על כך.

משרד הבריאות פרסם בימים האחרונים טבלה המדרגת פעילויות שונות לפי דרגות סיכון, וממנה עולה כי בילוי בחוף הים מוגדר כפעילות ברמת סיכון נמוכה יותר להדבקות, לצד פעילויות כגון אכילה מחוץ לבית, קניות במכולת והליכה ברחוב סואן. הרבה יותר מסוכן למשל, לפי המשרד, לנסוע באוטובוס, להתעמל בחדר כושר או לשחק כדורסל.

לשמור על כללי הריחוק. צילום אילוסטרציה

על מנת שנוכל לשמור על החופים פתוחים, עניין חשוב לבריאות הנפשית של כולנו, אנו מציעים להעיף מבט למה שקורה מעבר לים (התיכון), בעיקר באירופה, אבל גם לתוכנית שהציגה עיריית תל אביב כשהחלו ההקלות באפריל האחרון.

  • בחופי קנט ד'אן ברנגר בפרובינציית ולנסיה בספרד, בצד השני של הים התיכון, הרוחצים נדרשים לשמור לעצמם מקום בחוף באמצעות אפליקציה ייעודית. רצועת החוף באזור מוגבלת לתקרה של 5,000 רוחצים בכל זמן נתון. "הקיץ הזה יהיה מאוד שונה", הסביר ראש העיר פייר חואן אנטוני הורדה (Pere Joan Antoni Chordá) לרשת סי-אן-אן, "יהיה יותר מקום בינך לבין שכניך בחוף, כמו במחלקת עסקים". החוף עצמו סומן כך שכל מתרחץ או קבוצת מתרחצים ידעו היכן עליהם להישאר ולהישמר.
  • ועדיין בחצי האי האיברי, בפורטוגל השכנה, הוציאה הרשות הממשלתית להגנת הסביבה אפליקציה ייעודית שמספקת תמונת מצב עדכנית על מצב הצפיפות בחופי המדינה. כך יכולים המתרחצים לדעת מה המצב שבחוף שאותו הם מעוניינים לפקוד, ולהחליט אם מתאים להם או לא.
  • במדינות מערביות שונות, למשל בצרפת, חופים נפתחו בהדרגה בהתאם לכמות החולים בכל אזור. באזורים ירוקים שבהם כמות התחלואה היתה נמוכה – החופים נפתחו בכפוף להנחיות ריחוק.
  • למעשה, גם כאן בתל אביב הניחה העירייה מתווה במאי השנה – עם תחילת ההקלות. לפי המתווה שהונח ויושם באופן חלקי בלבד, אם בכלל, הוחלט שמתרחצים ישבו בקבוצות של עד 6 אנשים, הקפדה על מרחק של 2 מטר בין הקבוצות, חציצה בשירותים בין היוצאים לנכנסים, הצבת שילוט הסברה, חיטוי המתקנים והמושבים ועוד.
  • ועניין נוסף וחשוב: מדוע למנוע ספורט ימי? כפי שהותר לאנשים לעשות ספורט באוויר הפתוח, לרוץ או ללכת, גם בים ניתן וראוי לשמור על תרבות ספורטיבית. הגולשים והשוחים נדרשים לשמור על נהלי הבידוד – כל אחד בשלו.

רכז קואליציית 'אנשי הים התיכון', מייקל רפאל, מוסר כי "החופים הם בין המקומות היחידים שניתן ליהנות בהם מהטבע בעיר. מדברים רבות בתקופה האחרונה על הפגיעה בכלכלה, אבל לא מספיק על האופן שבו הבדידות פוגעת בנפש. הים לא רק מאפשר לעשות ספורט אלא גם מספק רוגע ונחת. מה גם שהסיכוי להידבק אם שומרים על כללי הריחוק הוא קטן מאוד, ואת זה משרד הבריאות אומר בעצמו".

כתב: ספי קרופסקי, אנו עושים שינוי