מבט לתוך הים – אנשי הים התיכון משנרקלים למען השמורות הימיות

אנשי הים התיכון מזמינים את הציבור להכיר את השמורות הימיות ולתמוך בהן ביום של פעילויות מתחת למים: שנירקול מודרך להיכרות עם השמורות הימיות. היכרות עם הריף הרדוד ועם מיני דגים וחסרי חוליות הייחודים לשמורות שלנו. הפעילות תתקיים באזורי השמורות הימיות במקביל בשלושה חופים בארץ ביום שישי 1.11.19: בת גלים (חיפה), אכזיב וגעש,  וביום שישי 8.11.19 בחוף דור. ההשתתפות ללא עלות, אולם מותנית בהרשמה מוקדמת.

חשוב להקים שמורות ימיות בשביל להגן על הטבע הימי ואלפי סוגי החי והצומח הנמצאים בו ועל בעלי חיים ימיים גדולים כמו דולפינים וצבי ים שטווח המחיה שלהם רחב. סיבות נוספות הן: לשמור על נוף פתוח ומרחב לפעילויות פנאי ונופש, כדי שהמים שאנו מתרחצים בהם יהיו נקיים ובריאים יותר, שיהיו יותר אזורי צלילה מרהיבים, וכדי להגדיל את כמות הדגה בשטחי הדיג.

בישראל רבע אחוז בלבד משטח המים הטריטוריאליים מוכרז כשמורת טבע. על מנת לספק הגנה משמעותית על החי והצומח בים, על מדינת ישראל להגדיל את שטחי שמורות הטבע להיקף של 20% משטח הים, בהתאם לתכנית לשמירת הים שמציעה רשות הטבע והגנים.

 

שמורת ראש כרמל. עברה עוד שלב בדרך להכרזה (צילום אנשי הים התיכון)

שמורות טבע ימיות הן כמו מעבר חציה: סימון איזורים נרחבים בים כשטחים שאסור לגעת בהם. הכרזת שמורות כאלו ברחבי העולם הוכיחה שזה עובד: הדגה, בעלי החיים והצמחיה משתקמים באיזורים המוגנים, פורצים החוצה ומקדמים את שיקום המערכת. מדינת ישראל חתמה על אמנות בינלאומיות להכריז על שמורות טבע, אבל היא לא עושה זאת.

אנשי הים התיכון פועלים למען קידום הקמת שמורות ימיות, העלאת המודעות ושמירה על הים באמצעות פעילויות הסברה ועצומה הקוראת להכרזת שמורות ימיות בים התיכון.

לאחרונה שר האוצר כחלון חתם על הכרזת שמורת טבע ים ראש הנקרה אכזיב. מדובר בהרחבה משמעותית של השמורה הימית הקיימת (פי 9). השמורה המוכרזת משתרעת מקו החוף מערבה עד כ-15 ק"מ ממנו, בעומק של כ-1,000 מטרים ויותר. השמורה מתחילה מהגבול בין ישראל ללבנון בצפון ועד לגבול הדרומי של גן לאומי אכזיב בדרום. תכלית השמורה לשמור על אוכלוסיות החי והצומח שחיות בה ובעיקר לשמר שטח ייחודי המאגד בתוכו שילוב נדיר של מגוון מבנים מורפולוגיים וקשת של בתי גידול ימיים.

כמו כן התוכנית לשמורת הטבע הימית “ראש כרמל’ בחיפה עברה עוד שלב ואושרה  על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

פרטים על האירוע

1.11 בחוף הגולשים בת גלים – 3 סבבים. נותרו מקומות אחרונים:
8:30
9:45
11:00
כל סבב יערוך כשעה- כולל את ההכנה והשנרקול עצמו.
הרשמה: רותם: 054-792-5578. נא לשלוח הודעה בuואטסאפ או ב-sms.

1.11 חוף געש שלושה סבבים. נותרו מקומות אחרונים

8:30
9:45
11:00

הרשמה: עינת – 052-3335511

1.11 חוף לגונה – אכזיב – 3 סבבים.
החל ממ- 9:00 בבוקר.  בתחילת השנירקול תיערך הדרכה על הים התיכון שמורות ימיות קמפיין "אנשי הים התיכון " ועל קבוצת "שוומרי החוף והים -גליל מערבי" . בהדרכתו של יובל- רכז הקבוצה. ההרשמה מלאה.

8.11 בחוף דור – 3 סבבים:
8:30
9:45
11:00
כל סבב יערוך כשעה- כולל את ההכנה והשנרקול עצמו. ההרשמה מלאה.

תנאים: מעל גיל 18 וחובה ידע בשחיה
ציוד: יסופקו מסכה ושנורקל. למי שיש ציוד משלו- אנא הביאו את הסט שלכם, סנפירים וכו.
רצוי להגיע עם חולצת לייקרה.

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק שלנו.