עצוב: צב ים נמצא מת בחוף אשדוד

זוג מתנדבים מקהילת דרום של אנשי הים התיכון הוזעק לחוף באשדוד בעקבות צב ים שנמצא מת .

צב הים שנסחף מת לחוף אשדוד. צילום: יהלום שמיל, בנטולילה אליאור.

זה כבר עניין של שגרה. צבי ים נפלטים מתים לחופי הארץ. אתמול זה קרה באשדוד כאשר יהלום שמיל, בנטולילה אליאור, פעילי אנשי הים התיכון של קהילת ים אבט , הוזעקו לחוף אשדוד בעקבות דיווח על צב ים שנפלט אל החוף. לאחר בדיקות נאלצו המתנדבים לקבוע את מותו.
שני טובול רכזת קהילת דרום מספרת: "בהתחלה הם היו בטוחים שהוא עוד בחיים, אבל לאחר מספר בדיקות הם נאלצו למרבה הצער לקבוע את מותו".
מדי שנה יש כ-300 צבי ים פגועים שנפלטים לחוף, חלקם מתים, חלקם פגועים וניתן להצילם. הצבים שנפגעים מועברים למרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים ולאחר תקופת שיקום, טיפול והתאוששות לרוב שבים אל הטבע.
פסולת ימית, שקי פלסטיק, ופגיעות מסירות וכלי דייג הם בין הגורמים הנפוצים לפגיעות צבי הים. בחורף רואים אותם יותר כי הפגועים והמתים שצפים בים נפלטים לחופים בגלל סערות בין היתר.
כך תנהגו במידה ומצאתם צב פצוע: דווחו באופן מידי ליחידה הימית של רשות הטבע והגנים או למוקד הרשות במספר: *3639. במידה ומצאתם צב כרוך בחבל, אל תמהרו לשחרר אותו ממנו, שחרור שאינו מבוקר עלול לגרום לנזק חמור יותר ולהוביל למותו של הצב. במידה והאירוע התרחש בלב ים וניתן לעלות את הצב הפצוע לתוך כלי השייט בזהירות, זה יהיה עדיף.

ענת גבריאלי, צילום תמונה: שימי עורקבי